خدمات رایگان با اخذ هزینه!!!

733در سالهای اخیر و با پیشرفت تکنولوژی شاهد ظهور سامانه ها و شماره هایی برای ارائه خدمات به مردم بودیم، اکثراً تو بوق و کرنا میکنن که ما خیلی باحالیم و به فکر شما مردم عزیز هستیم و رایگان خدمات رسانی میکنیم. واقعاً هم رایگان شروع میشن اما به مجرد همه گیر شدن و معروفیت کم کم و بدون سر و صدا، هزینه هایی از ملت بی خبر از همه چیز میگیرن. جدیدترین این اتفاقات مربوط به سامانه کاملاً رایگان #۷۳۳* هست که اخیراً پولکی شده و برای اعلام موجودی کارت، مبلغ ۱۲۰۶ ریال کارمزد از کارتتون کم میکنه، ممکنه بعضیا بگن که این مبلغ خیلی ناچیزه و ارزش گیر دادن نداره، بله اگه یک مورد و دو مورد بود که اونها هم نمیگرفتن اما وقتی این مبلغ ضرب در چند میلیون بشود اون موقع خواهید دید که چه رقمی به دست خواهد آمد. اصلاً از اول اعلام کنن پولی هست و ببینن چقدر استقبال میشه.! نه اینکه همه عالم خبر دار بشه که رایگانه و بعد اعلام نشه که پولی شده و وقتی یه جایی اگه احیاناً صداش در اومد یه توجیهی بکنن یا مثل مخابرات اعلام کنه مبالغی را به مشترکین بر میگردونن.

برای نمونه به چند مورد مشابه اشاره میشود.

در سالهای نه چندان دور کارتهایی به نام دبیت کارت رایج شد که با اعتبارهای مشخصی به فروش میرسید، پس از تماس با شماره کاملاً رایگان ۱۳۲ و وارد کردن کد مخصوص میتونستید به اندازه اعتبار کارت مکالمات بین شهری یا بین المللی داشته باشید. حالا کاری نداریم که چه دزدیهایی توی میزان اعتبار میشد و مثلاً اعتبار ۳۰۰۰ تومانی به قیمت ۳۲۰۰ یا ۳۵۰۰ فروخته میشد و همون ۳۰۰۰ تومان هم مشمول مالیات بر ارزش افزوده و … میشد. بعد از مدتی بدون سر و صدا شماره ۱۳۲ غیر رایگان شد و به برکت موبایلهای اعتباری رازش کشف شد.

شماره رایگان ۱۱۸ که کارش به محکومیت مخابرات کشید و قرار شد مبلغ یک میلیارد تومانی اختلاس را به مشترکین برگردونن، حالا پول دادن یا ندادن گردن خودشون. اینجا را ببینید

سامانه کاملاً رایگان ۰۹۶۲۲ بانک ملی هم به برکت موبایلهای اعتباری، دستش رو شد و معلوم شد استفاده کنندگان از این سامانه مبالغ کلانی را بدون اطلاع پرداخت میکردند. البته این هم در ابتدا واقعاً رایگان بوده و پس از همه گیر شدن، بدون اطلاع پولی شده.

۴ نظرات

  1. سلام حاجی
    من هم وقتی دیروز تو سایت بانک ملی خبر رو دیدم فحش دادم به ….

    http://www.bmi.ir/Fa/ShowNews.aspx?nwsId=12722

    بگیم با این پول زیر ساختها رو تعمیر میکنن قبول !
    ولی کجاست این زیر ساختها؟ مگه زیر ساخت هم داریم که تعمیرش کنیم.

    واقعا شورشو در اوردن ! کلیه سیستمهاشون قدیمیه ! اجدادتو میارن جلو چشت تا یک کار بانکی رو تموم کنی

    البته همه یک جوری دارن از مردم دزدی میکنن.

    مثلا قیمت اینترنت کم شده ولی شرکتها برداشتن بجای کاهش قیمت
    سرویس که قبلا ۱ ماه بود ۱ مگ با حجم ۳ گیگ بود ۰۵ تومن
    بعد کاهش قیمتها
    همون رو فقط حجم رو زیاد کردن شده ۶ گیگ .

    به نوعی دارن دزدی میکنن.
    اخه میدونید چیه ! همه اینا رو می نویسن به پای اسلام.

  2. سلام
    حاج آقا بی انصافیه آپ ملت(۷۳۳) رو فقط مثال زدید و این نوشته طوری هست که انگار همین USSD پولی شده.
    بانک مرکزی به کل بانکها ابلاغ کرده که از مانده گیری با خودپرداز ، موبایل ، اس ام اس و…. هزینه دریافت کنند و این مربوط به همه بانکهاست نه صرفا آپ ملت.
    یا علی

  3. خب ۷۳۳ برای ملت هستش !
    ۷۱۷
    ۷۲۱
    ۷۲۴
    ۷۲۸
    و….
    همشون به دستور بانک مرکزی کارمزد میگیرن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *