تشرف یک سنی به مذهب اهل بیت

از حدود ۲ سال قبل و در ماه مبارک رمضان که اوقات فراغت بیشتری داشتم به طور اتفاقی و شاید از روی کنجکاوی وارد بعضی چت رومها شدم، چت رومهای فارسی یاهو که اکثراً چرت و پرت میگن و قابلیت استفاده مفید را ندارن، جز بعضی وقتا که ممکنه چندتا آدم حسابی توشون بیان و سبب آشنایی بشن. رفتم به چندتا چت روم عربی، البته از چرت و پرت گویی دست کمی از فارسی زبانها ندارن اما تو یکی دوتاشون بحث دینی بود و من معمولاً فقط میخوندم یا گوش میکردم. تو این بین با بعضی افراد از کشورهای عربی و عمدتاً از مصر آشنا شدم. به خاطر تسلطم بر عربی باهاشون راحت بودم و از هر دری صحبت میکردم اما عمده مباحث حول بحث شیعه و سنی بود. با گذشت ایام با چند نفر مستبصر آشنا شدم، افرادی بودن فرهیخته و واقعاً عاشق و دلباخته اهل بیت شده بودن به حدی که همه خطرات را به جون خریده بودن و مجبور بودن برای عقیده شون در انزوا و حتی طرد خانوادگی و فامیلی زندگی کنن. یکی از این افراد عاشق و دلباخته یک سید مصری است، سید محمد حسینی، جوانی ۳۲ ساله، شاعر و فرهیخته و فعال در اینترنت بود که اتفاقاً تو قصه زندگی و تشرفش به مذهب اهل بیت عصمت و طهارت اینترنت نقش اساسی را داشته، چند تا وبلاگ داشت روی سرورهای سرویس دهنده کشورهای عربی که متأسفانه به سرعت یا بلوک میشدن یا توسط وهابیها هک میشد، خلاصه جای ثابتی برای انتشار مطالبش نداشت. بهش گفتم که در این زمینه میتونم کمکش کنم و تو همون چتهای اولیه یه وب سایتی براش راه اندازی کردم به آدرس www.moaly5.com کارهای فنی سایت با من بود و مطالب از ایشان، مدیریت سایت اینطوری واقعاً مصیبت بود و مرتب مورد هک قرار میگرفت، فقط یه مدت کوتاه روی سرور یکی از دوستان عزیز قرار داشت که واقعاً امن بود و هیچ هکی تو اون مدت اتفاق نیفتاد. متأسفانه جریان زیاد طول نکشید و کارش را به دلایلی جمع کرد. خوب بگذریم که مباحث زیاده و مجالش نیست، غرض از بیان این مطالب، مقدمه چینی برای بیان یه خبر و یه اتفاق خوب. مدتی قبل یه بنده خدایی از مصر از طریق همون سایت به من پیام داد و یه سری سؤالات در باره اهل بیت و عقاید شیعه ازم پرسید. من هم یه سری لینک بهش دادم و دعوتش کردم به مطالعه، جریان ادامه پیدا کرد تا اینکه پری شب بنده خدا بعد از مدتها آنلاین شد و بهم پیام داد و از ارسال اون لینکها تشکر کرد، ازم خواست تا به چندتا شیعه معرفیش کنم، در همین اثناء بودیم که سید محمد هم آنلاین شد سریع آی دی بنده خدا را دادم به سید و جریان را خیلی مختصر بهش گفتم، ایشان هم وارد شد و دیگه نمیدونم بینشون چی گذشت، فقط میدونم که ازش شماره گرفته و باهاش تماس داشته، بعد از این جریان آی دی بنده خدا را به درخواست خودش برای ادلیست شیعه عرب زبانم فرستادم و جریان را بهشون گفتم. چندین نفر از این طریق باهاش آشنا شدن که عمدتاً سنی بودن و شیعه شدن و از تجربیاتشون بهش گفتن. مطلب را خلاصه کنم اون شب گذشت و دیگه دیر شده بود و من خوابیدم، دیروز بعد از ظهر آنلاین شد و ضمن اعلام تشیعش در مورد انتخاب مرجع تقلید و مسائل شرعی شیعه سؤال کرد که برای مسائل شرعی به سایت مراجع تقلید حواله‌اش کردم. در پایان، از همه عزیزان میخوام که برای این عزیز دعا کنن و ثبات و تحمل مشکلات را از خداوند برای ایشان مسئلت نمایند.

عکس دو نفر از مستبصرین و دوستان عزیزی که در این امر شرکت داشتند را براتون میذارم.

سید محمد ابراهیم احمد الحسینی از جمهوری عربی مصر. از اعضای اخوان المسلمین بوده و در سال ۲۰۰۳ به مذهب اهل بیت صلوات الله علیهم مشرف شده است و در این راه بازداشت و شکنجه زمان حسنی نامبارک را تحمل کرده و الان هم در معرض تهدید از سوی گروه‌های سلفی است. ایشان از فعالان عرصه بیداری اسلامی است و در کنفرانس بیداری اسلامی که سال گذشته در تهران برگزار شد، شرکت داشت. بعد از بازگشت از کنفرانس به مدت چند ساعت بازداشت شده و از رفتن به محل کار برای مدتی منع شد، پس از منع هم با تنزل رتبه کاری به محل دیگری منتقل شد.

جناب حجه الاسلام و المسلمین شیخ عبدالواحد کرشان، از یمن. ایشان قبلاً وهابی بود و الان در کسوت روحانیت و در جوار امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در نجف اشرف ساکن است. البته مرتبط با شیعیان یمن است و چندین طرح تبلیغی در مناطق شیعه نشین یمن را پشتیبانی میکند. عزیزانی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند، هماهنگی کنند تا شماره تماس بهشون بدم و برن و از نزدیک زیارتش کنن. قراره به زودی برای زیارت امام رضا علیه اسلام و خواهر مکرمه ایشان، به ایران مسافرت کنند.

۶ نظرات

  1. سلام

    حاجی کاراتون رو بین المللی کردین

    الان دو هزاریم می افته چرا حاجی
    دیگه مثل سابق با ما … .

    ما هم شدیم خاک زیر پا .

    کسی هم صدامون رو نمی شنوه
    ای خدا بکش مرا .

    من هم دوتا دوست جدید و با ایمان و تازه راه پیدا یکردم
    کم ایمانها رو فراموش میکردم… .

    • آقا من مخلص همه دوستان عزیز هستم. درسته آی دی من ۲۴ ساعته روشنه اما معمولاً پای سیستم نیستم، یعنی وقتی من هستم شما نیستید. وقتی شما هستید من نیستم. بعدش هم این جرینات حدود دو سال هست و تو این مدت خیلی خدمت عزیزان بودم 😀

  2. حاجی دمت گرم خیلی کار بزرگی کردی . این سید حسینی چه مرد بزرگواریه از چهرش مشخصه انسان شریف و بزرگواریه چهرش نورانیه مشخصه نماز شب زیاد میخونه من که عربی م خوب نیست بهش بگو منم دعا کنه شاید آدم شم

  3. سلام به همه دوستانی که این نظر رو میخونن.
    دوستان ما باید دست به کار بشیم و در حد توان برای تحکیم و انتشار تشیع گام برداریم .
    اول از همه دانش خودمون رو بالا ببریم و بعد بیایم در عرصه تبلیغ
    اولین ابزار تبلیغ دانش و اشراف لازم و در مرحله دوم داشتن زبان دوم و سوم است (عربی و انگلیسی).
    حیفه کسانی که از این دو عامل بهره منداند استفاده نکنن و شاید یه جورایی مدیون هم باشند.
    حداقل کار اینه که یه تبریک خشک و خالی به این برادران بدیم و باعث دلگرمی شون باشیم.
    امیدوارم در این مسیر گام برداریم.

  4. با سلام….
    تمام ارزویم این است که بتوانم حتی۱نفر را شیعه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *