خدمت سربازی

امروز یکی در میان هزاران نفر، به خدمت سربازی اعزام شد. 🙁

انگار همین دیروز بود که تصمیم گرفت بره و رفت دنبال کارهاش، تاریخ اعزام را مخصوصاً برای بعد ماه مبارک انتخاب کرد تا مشکلی برای روزه اش ایجاد نشه، با رفتنش خونه ما خلوت تر شده، دخترای کوچکم را دیگه مجبورم خودم ببرم بیرون و براشون خرید کنم. تازه اگر پیششون باشم. 🙁

قرار بود مسیر زندگیش چیز دیگری باشه و این روز را بعید میدونستم ببینم، اما انگار نمیشه اوضاع و مسیر زندگی را اونطور که بخواهیم، پیش ببریم. 🙁

خدمت سربازی درسته که مثل قدیما، سخت و طاقت فرسا نیست و به قول جوانها فقط آموزشیش مشکله و … اما تو این دوره و زمونه، انتهاش، اول بلاتکلیفی و بیکاری هست، کسی که پول و سرمایه ای نداشته باشه، کمتر موفق به پیدا کردن شغل آبرومند میشه، حالا تحصیلات و مهارتهاش هر چی میخواد باشه.

امروز اول صبح و حوالی ساعت ۷، علی را برای اعزام به خدمت، راهی کردم و تا مقر وظیفه عمومی رسوندمش، غیر از من کسی تو بدرقه اش شرکت نکرد، دیشب مفصل از تراشیدن سرش فیلم و عکس گرفتیم و به شوخی بهش گفتم، فردا شب همینجا برمیگردی، با یک هفته مرخصی، اما انگار خبری از مرخضی ابتدای دوره نیست و تا میان دوره باید صبر کنیم، اون هم تو بی خبری تمام، 🙁 شما بچه های مردم را دو سال میگیرید به بیگاری، اقلاً اطلاع رسانی و ارتباطات را در عصر پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، از مردم دریغ نکنید، نه موبایل میگذارید ببرند و نه کسی به تلفنها و خانواده ها، جواب میدهد. انگار فرزندانمان را به اسارت برده اند که اینگونه رفتار میکنند. 🙁 فقط میدانم به کرمانشاه میرود، اطلاعاتم در همین حد خواهد ماند تا به مرخصی میان دوره بیاید، آن هم اگر لطف کنند و بدهند.

۳ نظرات

  1. ما کل ما یتمنی المرء یدرکه
    تجری الریاح بما لا تشتهی السفن

    من نمی دونم آقا علی برا چی مسیرش عوض شده آقا علی بالا سرش یه مشاور خوبه که تو تصمیم گیری خیلی خوب راهنمایی اش می کنه اما حرف دلم رو واسه خودم رو میزنم

    واقعا تو راه طلبگی غیر از فقر که همیشه بوده مشکلات عجیبی وارد شده
    در واقع در عصر ما طلبگی استحاله شده برای همین دیگه نمیشه در کنارش مشکلات رو تحمل کرد
    خوش به حال اون قدیمی ها که مزه طلبگی رو بهتر چشیدن

  2. سلام. من سربازی هستم که این نوشته در موردش نوشته شده. ?

    با چیزایی که نوشته شده موافق نیستم. اولا این متن شدیداً بوی یأس، ناامیدی، ناراحتی، و بدبینی میده. من این نگاه رو مضر می‌دونم و اصلا باهاش حال نمی‌کنم.

    ثانیاً، خدمت سربازی می‌تونه واقعا «خدمت» باشه و لزوماً «بیگاری» نیست. خوشبختانه من به بخش «مرزبانی» اعزام شدم و خوشحالم که کاری که قراره انجام بدم، واقعا برای مردم مفیده.

    ثالثا، اینکه گفته شد «بی‌خبری تمام»: این تقصیر من بود که زود زنگ نزدم؛ وگرنه توی پادگان، تلفن‌های عمومی به تعداد زیاد هست و مشکلی در برقراری ارتباط با خانواده‌ها وجود نداره.

    • به به جناب سرباز.
      من کلیت خدمت مقدس سربازی را گفتم حالا ممکنه برای شما یا بعضی دیگه خیلی هم خوب باشه اما در کل یه نظر سنجی هم بکنید بد نیست.
      دوستی دارم که انگشت کوچک پاش سبب خیر و برکت و فراوانی مرخصی شده بود براش، معلومه در حق اون، خیلی هم خوب بوده. 😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *