چند وقتی است که شرکتهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی، با ورود واتساپ و وایبر و سایر نرم افزارهای پیام رسان، سود سرشاری را که از راه ارسال پیام کوتاه، به دست می آوردند را از دست داده اند یا حداقل کم شده، جهت جبران، تعرفه های اینترنت را به صورت پلکانی و هر چند وقت یک بار، بالا برده اند، دزدی ترافیک را خدا میداند و ما چندان دلیل محکمی نداریم، هر چند، بسته های اینترنتی بسیار مشکوک تمام میشوند. علاوه بر این مسائل، شماره هایی که از صبح تا شب، پیامهایی ارسال میکنند و به عناوین مختلف، تقاضا میکند که چیزی براشون بفرستید، فرستادن حتی پیام خالی، میتونه براتون فاجعه به دنبال داشته باشه، هر روز پیامی با محتوایی مسخره برایتان ارسال خواهند کرد و مبلغی از شارژتان را صد البته، کم میکنند، بنده یه سیم کارت ایرانسل دارم که فقط از اینترنتش استفاده میکنم، یعنی اصلاً روی گوشی نیست و گذاشتم روی تبلت، اوقاتی که مسافرت میرم یا ساعاتی را بیرون، نیاز به اینترنت دارم، ازش استفاده میکنم، جهت مثلاً صرفه جویی، بسته اینترنتی میخرم، باقی شارژ هم ظرف چند روز، دود میشه و میره هوا، تا حالا فکر میکردم که ترافیک بسته که تموم میشه، متوجه نمیشم و بقیه استفاده از اینترنت، مستقیماً از شارژ برداشته میشه، ایرانسل یه سرویس جدیدی راه انداخته و به محض اتمام بسته، و حتی قبلش، هشدار میده، اون را فعال کردم، موجودی اینترنت را هم چک کردم، ولی باز هم روزانه ۱۲۰ تومان و بعضاً دو بار در روز، از اعتبارم کم میشد، زنگ زدم ۷۰۰ و مشکل را مطرح کردم، گفتن که هیچ پیامک هزینه داری برای شما ارسال نمیشه و محترمانه بهم قبولوندن که دچار توهم شدم، یا خودم استفاده کردم و یادم رفته، دستور دادن که برم به سایتشون، و حسابم را کنترل کنم و اگه مشکلی باشه، اونجا اعلام کنم، اطاعت امر کردم و تصمیم گرفتم که روزانه اعتبارم را چک کنم و یه گوشه بنویسم و مقایسه کنم و بفهمم که دقیقا چقدر کم میشه، بعد از دو روز متوجه شدم که ۱۲۰ تومان و بعضی وقتا ۲۴۰ تومان کم میشه، رفتم شماره های مزاحم را بررسی کردم، دیدم یه شماره هست که هر روز برام پیام میده، شماره اش ۷۳۷۶۰۲ هیچ گاه بنده چیزی براشون ارسال نکرده بودم و تازه شماره من هم مثلا تو لیست سیاه مخابرات هست و پیامهای تبلیغاتی دریافت نمیکنه، حالا چطوری این شماره لیست سیاه را رد میکنه، نمیدونم توی یکی از پیامهاشون، برای پشتیبانی، یه شماره تماس داده بودن، از تهران، ۸۹۵۱۵۲۵۳ ، به پشتیبانی زنگ زدم و ازشون هزینه را پرسیدم، گفتن هر پیام ۱۲۰ تومان، دیگه معما حل شده بود، معمایی که پشتیبانی ایرانسل، حل نکرده بود، البته نمیخواست حل کنه و الا چطور، اپراتوری با اون همه تجهیزات و امکانات، نتونه متوجه بشه که مبلغ شارژم کجا خرج میشه.!!!
بعد از فهمیدن قضیه کلی شاکی شدم و ازشون خواستم که بگن، این شماره کی و چگونه، درخواست استفاده از خدمت مزخرفشون را داشته؟ که متأسفانه از پاسخگویی طفره رفت و جوابی بهم داد و گفت که فقط ایرانسل میدونه که چگونه شما عضو شدید. به هر حال برای لغو سرویس، راهنمایی کرد و انجام دادم و راحت شدم، البته پس از ده ها هزار تومان هزینه سرقت رفته توسط ایرانسل.
من خیلی وقت ها پیش به این ها لقب “دزد مهربان” دادم
نمیشه کاری کرد.
شما بصیرتتان، خیلی بیشتر از ماست. 😀
دیگه حاجی حرف بصریت نباشه که شما استاد ما هستین
ما هنوز تازه داریم ترم یک رو می گذرونیم.