بوی ماه رمضان

هر سال با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان همه چیز تغییر میکنه. از چند روز قبلش برنامه‌های مساجد و حوزه‌ها و حتی ادارات و کارخانجات مورد بحث و بررسی قرار میگیره. بحث‌های رؤیت هلال و اینکه اول ماه چند شنبه هست و یوم الشک داریم یا نداریم؟ سؤالاتی هست که هر ساله مطرح میشه و پاسخ داده میشه اما گویی با گذشتن این ماه همه چیز به فراموشی سپرده میشود.! تا چشم به هم بزنیم بحث رؤیت هلال ماه شوال و عید سعید فطر پیش میاد و آدم میمونه که چه زود گذشت و چرا خوب از این فرصتها استفاده نکرده؟ آیا سال بعد توفیق

داره و زنده هست تا یه بار دیگه روزها و شب‌های آسمونی این ماه عزیز را درک کنه؟ دیشب درس کم خوندیم و خیلی در باره مسئله هلال بحث شد. بعضی از طلاب مسئله واقعاً براشون جا نیفتاده! یکی از اونها با جدیت گفت اگه شماها این مسئله را برای مردم توضیح بدید شبهات و ابهامات حل میشه همینطور که الان ما متوجه ابعاد و اختلافات نظر شدیم، بهش گفتم که بنده حداقل سالی دو مرتبه در مسجد این را توضیح میدم و این غیر کلاسهای احکامی است که این طرف و آن طرف برگزار میشه و این مسئله را اونجاها هم بیان میکنم. تازه من یک نفرم و این همه طلبه و این همه مسجد و کلاس احکام. فکرش را بکنید چقدر این احکام بیان میشن؟ صدا و سیما را هم حساب نکردم.! مردم یه جورایی عادت کردن یه سری سؤالات تکرای بپرسن شاید هم علما و صدا و سیما عادتشون دادن.!! مثلاً یه مطلبی که هر سال سؤال میکنن و تو رسانه‌ها مطرح میشه اینه که مبلغ زکات فطره چقدره؟ همیشه هم مبلغ اعلام میکنن که این نمیتونه عمومیت داشته باشه. هر چی هم میگیم آقا جان زکات فطره ۳ کیلوگرم از قوت غالب هر شهر هست و شما تشریف ببرید بازار سؤال کنید که مبلغش چقدره و ربطی به حوزه‌ها و ائمه مساجد نداره، کسی به خرجش نمیره و مبلغ را میخوان! جالبتر اینه که دیده شده بعضیا کمتر یا بیشتر میدن و میگن که مثلاً ما مقلد فلان آقا هستیم و مبلغ را متفاوت اعلام کرده!!!

به هر حال امیدوارم که خداوند توفیق درک این ماه شریف و قبولی عبادات را به همه مرحمت بفرماید و نصیب ما از این روزها فقط گرسنگی و تشنگی نباشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *