محمد حسین کزنلو

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
خبر، ناگهانی و دردناک بود، روز شنبه ۳۰ بهمن، یکی از دوستان قدیمی که اتفاقاً کم بهم زنگ میزنه، با بنده تماس گرفت و از حال دوست عزیز، جناب شیخ امید کزنلو سوال کرد، من که بعد از مدتها، شب جمعه، میهمان ایشان در خانه روستایی بودم، و بعد از ظهر جمعه ۲۹ بهمن، خودش بنده را رسانده بود، خبر صحت و سلامتی ایشان را دادم، از فرزندشان پرسید و عرض کردم، اون هم خوب است، البته منزل نبود و زیارتش نکردم. گفت نه، جریان امروزش را میدونی؟ گفتم نه، طوری شده؟ کمی مکث کرد و مردد بود که بگه یا نه، بالاخره گفتم آقا بگو چی شده؟ گفت تصادف کرده. گفتم طوری هم شده؟ چیزی نگفت، خودم پرسیدم، فوت کرده؟ با کمی مکث، تایید کرد و بعد ازم خواست به پدرش اطلاع بدم، من گفتم چنین جرأتی ندارم و…
البته بعدها فهمیدم که اون موقع پدرش مطلع بود و اصلا حال خوشی نداشت و …
روز یک شنبه، صبح بعد از کلاس، راهی اهواز شدم، دوستان و آشنایان، سنگ تمام گذاشته بودند و همه آمده بودند، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه، هیئتیها، مسجدیها، همسایگان، همه و همه آمده بودند، یکراست رفتم صدر مجلس و آنجایی که پدر مرحوم با حالی پریشان، در حال گریه و زاری بود، در مصیبت مرگ فرزند، آن هم تک پسر، تسلیت نمیتوان گفت و قابل درک نیست زیرا، به دریا رفته میداند مصیبتهای طوفان را. فقط باید از خدا مدد میخواستیم تا صبری به پدر و مادرش بدهد و الا کلمات و تعارفات معمول، اثری نداشتند.
قرار بود همان روز تشییع و تدفین صورت بگیرد اما تا اتمام وقت اداری، کارهای قانونی انجام نگردید، مراسم به فردا موکول شد، شب را اهواز ماندم و تا پاسی از شب، همراه دوستان، کنار پدر مرحوم بودیم، سیل تماسهای تلفنی پرسش کنندگان از ساعت و محل تشییع و توفین لحظه ای گوشی بنده و دیگر دوستان را آزاد نمیکرد، به همه میگفتم استوری بنده در واتساپ را دنبال کنید و نمیتوانم به تک تک عزیزان زنگ بزنم.
بالاخره مقرر شد، روز دوشنبه دوم اسفند، ساعت ۱۴ تشییع و تدفین صورت بگیرد، به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر شهر، صبح هیچ اجتماع و نشستی نبود. متاسفانه کمی ناهماهنگی شد و حدوداً ۴۵ دقیقه زودتر، نماز خوانده شد و به سوی جایگاه ابدی مرحوم رهسپار شدیم، چه روزی بود دوم اسفند.!! بیست و سومین سالگرد تولدش بود. ۲ اسفند ۱۳۷۷ متولد شد و ۲ اسفند ۱۴۰۰ به خاک سپرده شد.