صدای ساز و آواز، از حسینیه.!!!

در سالهای اخیر، شاهد رشد بی رویه و قارچ گونه حسینیه ها و موکبهای عزاداری بودیم، افرادی که کمترین صلاحیت‌های دینی و مذهبی را ندارند، اقدام به تاسیس حسینیه و موکب و هیئت کردند، هیچ نظارتی هم بر کارشان نیست.
بله اگر بخواهند امکاناتی بگیرند، باید مجوز داشته باشند، خیلیها هم نیازی به این امکانات ندارند و نذورات مردم بی اطلاع از هویت گردانندگان این مراکز، کفاف مخارجشان را میکند
این اتفاقات و ناهنجاریها معمولا در مناطق حاشیه‌ای و مستضعف نشین اتفاق می افتد.
مزاحمتهای صوتی و ایجاد سد معبر، یک سمت قضیه است که شخصاً به مردم معترض، میگویم که به خاطر امام حسین علیه السلام، چند شبانه روزی را تحمل بفرمایید و بگذارید که در دستگاه امام حسین علیه السلام، هر کسی اظهار ارادت کند و مانع نشوید.
قضیه‌ای که چند سال قبل به صورت محدود در یک حسینیه دیدم این بود که طرف، جهت دامادی فرزندش، از فضای حسینیه استفاده کرده، آن هم نه استفاده معمولی، مثلاً غذا خوردن که ایرادی و منافاتی ندارد، بلکه با نصب باندهای بزرگ و پخش موسیقی ناهنجار، موجب تعجب و شگفتی رهگذران شده بود.
اتفاقا چند وقت بعد هم در شب شام غریبان، بنده را جهت منبر دعوت کردند و مفصل به این قضیه و اینکه استفاده های اینچنینی موجب وهن مذهب است و… پرداختم.
این شبها شاهد پخش موسیقی ناهنجار، با صدای بلند و آزار دهنده، از حدود ساعت ۱۹ الی یک بامداد هستیم، آن هم از حسینیه‌ای مزین به نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم. حال، با چه منطق و توجیهی اقدام به این عمل نموده اند، اطلاعی ندارم.
شگفت زدگی را میشود از چهره رهگذران مشاهده کرد و هیچ کس البته اعتراض نمیکند. تماس با ۱۱۰ و تقاضای رفع مزاحمت، طبق تجربیات مشابه، اثری نخواهد داشت و…
نمیدانم چه ارگان و سازمانی، مسئول رسیدگی و نظارت بر این اماکن است، گفتم این مطلب را منتشر کنم تا شاید کسی ببیند و رسیدگی کند.
آدرس حسینیه، اهواز، حصیرآباد خیابان یک فرعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *