فعالیت جهادی طلاب رامهرمز در ایام کرونا

«حجت‌الاسلام صادق هردان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان اینکه از ابتدای کرونا حوزه علمیه این شهرستان تعطیل و دروس به صورت مجازی برگزار شد اظهار کرد: از همان ابتدا به فکر تاسیس سالن تولید ماسک افتادیم و سالنی که در کنار حوزه علمیه بود را به این کار اختصاص دادیم.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان رامهرمز با اشاره به اینکه خانم‌های طلبه و همسران برخی از طلبه‌ها در این سالن با چرخ خیاطی شخصی خود اقدام به دوخت و تولید ماسک کرد افزود: این ماسک‌ها به صورت رایگان بین اقشار و مکان‌های مختلف از جمله بین نیروی انتظامی، بیمارستان، محلات، رزمایش های بسیج و…توزیع شد.

 

وی تصریح کرد: تولید ماسک همچنان ادامه دارد اما به خاطر شرایط خاصی که ایجاد شده و به علت اینکه تجمع در سالن انجام نشود تصمیم بر این شد که خانم‌ها در منازل خود دوخت ماسک را ادامه دهند، مواد اولیه برای آنها تامین می‌شود و پس از دوخت ما بسته‌بندی و توزیع را انجام می‌دهیم.

مدیر گروه جهادی بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) رامهرمز اضافه کرد: همه طلبه‌ها در این فعالیت‌ها سهیم و فعال بودند همچنین طلبه‌های برخی از شهرها و روستاهای دیگر از ما ماسک دریافت و در مناطق خود توزیع می‌کردند.

 

وی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مجدد جوانان به عرصه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: به همین علت برای برنامه‌ها به صورت حضوری فراخوان داده شد و طلبه‌ها در حوزه علمیه مستقر شدند تا به‌صورت حضوری و جهادی وارد بیمارستان شوند؛ در بیمارستان مادر به صورت چند نفره و شیفتی در بخش‌های مختلف بیمارستان به‌کار گیری شدند و با شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام هردان خاطر نشان کرد: در رامهرمز رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان به دلیل خطرات ناشی از بیماری به گروه‌های جهادی اجازه ورود به بیمارستان را نمی‌داد که این امر برای طلبه‌ها هم صدق می‌کرد.

 

وی یاد آور شد: بنده مطرح کردم باید با مخاطرات مثل دوران جنگ روبه‌رو شد، بسیج و طلاب در همه عرصه‌ها به صورت جهادی کار می‌کردند و جان بر کف وارد می‌شدند و هرجا خطر است باید روحانیون و بسیج حضور داشته باشند، اگر خطری در بیمارستان نبود که حضور پیدا نمی‌کردیم که در نهایت با حضور طلاب موافقت و به عنوان اولین گروه جهادی به بیمارستان وارد شدیم.

لینک خبر:

http://www.shabestan.ir/detail/News/1009166

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *