یادواره شهید یا مجلس عروسی؟!!!

امروز ظهر، بعد از نماز، برادر شهید بزرگوار، حاج کریم غوابش، دعوتم کرد به یک مراسم، مراسم یادواره شهید مدافع حرم، که به مناسبت هفته دفاع مقدس، از سوی … قراره برگزار بشه. محل یادواره هم منزل شهید، اعلام شد. بعد از نماز مغرب و عشاء، جهت شرکت در مراسم، راهی منزل شهید شدم، دیدم خیابان را بستن و تردد مردم، عملاً غیر ممکن شده بود، یاد برنامه های بد و ضد فرهنگی عروسیهای مبتذل افتادم که چند سالی است تو منطقه حصیرآباد باب شده و به برکت بی عرضگی نیروی انتظامی، هر روز گسترش بیشتری پیدا میکند. صندلی گذاشته بودن و تو ردیف اول، روحانیون منطقه، شرف حضور داشتند و بنده هم رفتم و کنارشون نشستم، منتظر شروع برنامه بودیم و دست اندر کاران، به عنوان پیش درآمد، کلیپهایی پخش میکردند، اما چه کلیپهایی و چه تناسبی با شهید و هفته دفاع مقدس.!!! با صدای گوش خراش سیستم بسیار قوی، آهنگ بسیار تند و ناموزونی پخش کردند که هر رهگزی، در نظر اول، فکر میکرد که مجلس عروسی است و گروه زیر زمینی موسیقی و رقص اوردن.!! به صرف گفتن یاسر یاسر در متن اون آهنگ مزخرف که بعدش و پس از پرس و جو فهمیدم مال شخصی به نام حامد زمانی است، دست اندرکاران بی تدبیر مراسم، اون را انتخاب کرده بودن، در حالی که هیچ تناسبی با مقام و جایگاه شهداء و دفاع مقدس نداشت و توهینی به کسانی که رفته بودند تا این چیزها در جامعه ما نباشد، بوده. پس از پخش اون آهنگ مزخرف، روحانیون به همدیگه نگاه میکردن و منتظر عکس العمل بودند که بنده یکی از مسئولین مراسم را صدا کردم و با تمسخر بهش گفتم، نمیخواهید عرصه جلوی جایگاه را باز کنید که همه بیاییم جلو و ان شاء الله برقصیم؟!!! گفت حاج آقا این مجازه و صدا و سیما پخشش میکنه، گفتم هر چه پخش میشه، مگر در شأن شهداست؟ بالاخره متقاعد شدن و خاموشش کردن اما سایر برنامه ها هم خیلی سطح پایین و آبکی بود، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، به صورت ایستاده (معمولا قاری روی صندلی مینشیند و قرآن میخواند)، در حالی که همه منتظر پخش کلیپی مرتبط با شهدا و شهید مورد نظر بودند، کلیپی پخش شد که معرفی کننده ارگان برگزار کننده بود و چهره افرادی را بیشتر به تصویر میکشید که تو مجلس، حاضر بودن، البته چندتا عکس از شهید غوابش که در بینشان بود هم پخش شد، این کلیپ بسیار عالی، 😀 صد البته مزین بود به صدا و آهنگ حامد زمانی، آهنگی ملایمتر از اون آهنگ کذایی، البته باز هم نامناسب برای شأن شهداء. یه صندلی گذاشته بودن که حکایت از سخنران یا مداحی میکرد ولی تا آخر برنامه، بی استفاده موند. گزارشهای رسیده ی بعدی حاکی است که حدودای ساعت ۱۰ شب یک مداح به درب مسجد امام علی علیه السلام مراجعه میکند و سراغ مراسم را میگیرد، 😀 گویا برای مداحی، دعوت شده بود. این در حالی است که مراسم، ساعت ۸ و نیم تمام شده بود، 😀 تازه همونطور که گفتم، مراسم تو مسجد نبود و درب منزل شهید غوابش برگزار شده. به هر حال ، مراسم تمام شد و به عنوان حسن ختام، همان آهنگ کذایی را گذاشتن، که بنده و روحانیون حاضر، به سرعت محل را ترک کردیم.

یک دیدگاه

  1. سلام علیکم.
    هرچندکه اینجانب به صورت .صوری به این مراسم دعوت شده بودم و دعوت کننده یکی ازمومنین مسجد بوده ازایشان سوال کردم موضوع مراسم چیست گفتند که نمی دانم فقط دعوت کن
    ومن هم دعوت میکنم
    حالا نه فقط شما بلکه تعدادی ازمومنین وکسانی دیگه از این مراسم ناراحتتند و شاید شما و متصدیان امور مسجد رامقصر میدانند.چرا؟ به خیال خودشان این مراسم ازطرف هئت امنای مسجد تدارک دیده شده وبانی ومسبب این برنامه خودمسجد وشماها هستید و من نگران شدم و دیشب که جنابعالی برای نماز تشریف نداشتید زمزمه هایی وحرف وحدیث هایی ازطرف مومنین به گوش میرسید.حالا لازم است جنابعالی مومنین مسجد را با زبان خود توجیه کنید که این مراسم هیچ ارتباطی به مسجد و عیره ندارد. و کسانی هستندکه به اسم شهید و مسجد و مومنین مسجد میخواند به مقاصد شوم خود برسند و شما به عنوان امام جماعت این مسجد و مورد تایید مومنین مسجد هستید نگذارید از این مسجد و غیره سوء استفاده کنند.
    باتشکر التماس دعا