دوستان عزیز پست قبلی موجب اظهار نظرهای متعددی از شما شده. لطفاً تو بحث به همدیگه توهین نکنید. خواستم یه میانجگری بکنم و مصالحهای ایجاد کنم بین عزیزان. به نظرم حرف همه عزیزان درست و خوبه، هر کدوم مسأله را از جهتی بررسی کرده. آقا مهدی از منطقهی محرومی هست مثل بنده، ایشان در غرب و بنده در جنوب غرب هر دو هم محرومیت را لمس کردهایم. نمیخوام بگم دیگر عزیزان تو ناز و نعمت بزرگ شدن. نه امکانات آموزش و پرورش واقعاً متفاوته. بنده قم زندگی کردم، اصفهان هم بودم، واقعاً قابل قیاس با مناطق محروم و دور از مرکز نیستن مطمئناً تهران خیلی بهتر هست. زمان قبل از انقلاب را هم یادمه. کلاس چهارم بودم که انقلاب شد. آموزش و پرورش اون زمان واقعاً با این زمان تفاوت اساسی داشت.
شکی نیست که جایگاه معلم، جایگاهی بس رفیع و بلند است و دین مبین اسلام مقام و منزلت معلم را به بهترین وجه ستوده است. اما این نباید سبب شود که اگر اشکالی در کار باشد به خاطر اون منزلتی که برای جایگاه است نه برای شخص احیاناً متخلف و ناشایست قرار گرفته در آن جایگاه، کسی دم بر نیارورد و چیزی نگوید. معلم میتواند سرنوشت نسلی را تغییر دهد این تغییر میتواند به سمت خیر و صلاح و روشنی باشد یا خدای نکرده به سمت ضلالت و گمراهی و تاریکی. همین شخصیت بنده و شما و تک تک افرادی که زمانی دانش آموز بودند خواه ناخواه متأثر از اخلاق و رفتار و اعتقادات معلمین ما بوده. آیا میدانید که علت گسترش فقر فرهنگی در مناطق محروم کم سوادی است و علت کم سوادی بی علاقه بودن دانش آموزان نسبت به تحصیل است و بی علاقه بودن آنان ارتباط مستقیمی با اخلاق و رفتاد معلم و کادر آموزشی مدارس دارد؟ آموزش و پرورش مهمترین نهاد فرهنگی کشور است و اگر در انتخاب معلمین دقت نشود نتایج فاجعه باری در انتظار نسلها خواهد بود. معلمی شغل انبیاست اما کدام پیامبر با زور و چوب و شیلنگ مقاصد خودش را پیش برده؟ پیامبر اکرم علت بعثت خود را تکمیل مکارم اخلاق دانسته. خداوند آن حضرت را دارای خلق عظیم توصیف فرموده و در جای دیگر میفرماید به سبب رحمت خدا نرم خو شدهای و اگر شخص تندخویی بودی هر آینه افراد از گردت پراکنده میشدند. پس اساس تعلیم و تربیت انسانی بر اخلاق و نرم خویی و تواضع میچرخد. رسول مکرم اسلام در برخورد با شخص عرب بادیهنشینی که در مسجد ادرار کرد و سبب عصبانیت اصحاب شد برخوردی با متانت از خود نشان داد و آن شخص را متوجه اشتباه خود نمود. جریان امام محمد باقر علیه السلام با شخص شامی را همه شنیدهاید. از امامان دیگر نیز موارد بسیاری از گذشت و بزرگواری نقل شده که از حوصله این نوشته خارج است و همین موارد برای نمونه بس است. آری این است نمونهای از آداب تعلیم و تربیت. نشنیدهاید که میگویند درس معلم اربود زمزمهی محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را؟
بنده ضمن احترام و ادب نسبت به همه معلمین گرانقدر و سروران عزیزی که نظر دادهاند، اعلام میکنم تنبیه بدنی در مدارس علاوه بر ایجاد تنفر دانش آموزان، عملی است زشت، غیر انسانی و غیر اسلامی. اما باز از عزیزان عذر خواهی میکنم و عرض میکنم شاید ندیده باشید که دانشآموزی بی خود و بی جهت زیر مشت و لگد معلم ناله کند و کسی فریادرسش نباشد. هنوز نالهها و التماسهای عاجزانهی بعضی همکلاسیانم را میشنوم که در اثر یک سوء تفاهم، از معلم، معاون یا مدیر کتک مفصلی خوردهاند. بنده باز هم مقام والای معلم را ستوده و اینگونه افراد را حیواناتی درنده خو و افرادی عقدهای میدانم که ارتباطی با معلمی ندارند. عزیزان لابد چندتا بچه لوس و سوسول را دیدهاند که از شدت شیطنت و آزار و اذیت همه را کلافه کرده و معلم مثلاً مجبور شده گوششان را بپیچاند. اما بنده که فجایعی را دیده و شنیدهام و حتی در همین زمان مناطق محروم از این معضل رنج میبرند و نونهالانشان به خاطر همین اخلاق زشت بعضی از معلم نماهای عقدهای، به ندرت وارد دبیرستان میشوند چه برسد به تحصیلات عالیه، نمیتوانم در مقابل این مسائل چشم بر واقعیت ببندم. البته ذکر این نکته را لازم میدونم که بنده لحظه اولی که علی بهم گفت، جهت حفظ حرمت و مقام معلم، گفتم که خودت مقصر بودی و به هیچ وجه پیگیری نخواهم کرد و تا روز حضورم در مدرسه اصلاً خبر نداشت که میخوام برم و تذکر بدم. تذکر بنده هم بسیار محترمانه بود و اتفاقاً معلم علی بسیار انسان شریفی است لکن هر کسی ممکن است در حال عصبانیت اقدام نسنجیدهای بکند. این غیر اون شخصی است که خندیدن در کلاس را در شأن معلم نمیداند و شلاق را از لوازم لاینفک تعلیم و تربیت میداند.
امیدوارم به کسی برنخورده باشه.
سلام
منظور من هم همین بود. 🙄
وقتی حرفهای شما درست است که دانش آموزان الان به معنای واقعی کلمه دانش آموز باشند.
من از دست معلم کتک های مفصل خوردم. با وجود اینکه هیچ تقصیری نداشتم.
بالاتر از این که کسی دیگه شلوغ کرده و معلم هم میداند ولی من را کتک زده؟
وقتی توانستیم درک کنیم که معلم باید ۳۰ نفر انسان را راضی کند و هوایشان را داشته باشد و دانش آموز فقط خودش را می بیند آن وقت ….
به هر حال اینها را می گذارم پای دلبند عزیزتان که این وسط مقصر بوده و شما نیز پدر هستید ولی خدای نکرده آقای هردان نکند آن دنیامان را به خاطر فرزند از دست بدهیم.
بترسیم از روزی که :
یَوْمَ یَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِیهِ
وَأُمِّهِ وَأَبِیهِ
وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِیهِ
جناب آقای ذاکری لطفاً اتهاماتی بر اساس حدس و گمان به دیگران نچسبانید. که این خود گناه است و همان روزی که دیگران باید در آن پاسخ گو باشند برای شما نیز خواهد بود. بنده به عنوان یک مسلمان و کسی که مشکلات و معضلات را از نزدیک دیده و لمس کردهام و موقعیتی برای اظهار نظر دارم از باب نهی از منکر باید مطالب را بیان کنم. اگر هیچ دلبندی نداشته باشم باز هم همین مطالب را مینوشتم و همین نظر را میداشتم.
شما که الحمدلله متشرع هستید. کافیه یه مراجعه به استفتاآت مراجع معظم تقلید بفرمایید و نظر آنان را نیز جویا بشوید. باز هم میگم من دست همه معلمان خدوم و دلسوز را میبوسم. مطلب این است که افرادی هرچند اندک در این کسوت نفوذ کرده حتی بعضاً مشغول ایجاد انحراف در میان نسل جوان ما هستند. چندی پیش جوان ۱۶ یا ۱۷ سالهای برای چند مورد بیش از نیم ساعت به مسجد و نزد بنده آمد و شبهات روز و بی پایه و اساس وهابیت را سؤال میکرد. کنجکاو شدم، گفتم شاید شبکه خاصی از ماهواره را مشاهده میکند. ولی چنین نبود. بعد خودش گفت که این شبهات را دبیر یک رشته فنی در هنرستان محل تحصیلش سر کلاس مطرح کرده و عدهای را هم با خود همراه کرده. دبیر بسیار خوش برخوردی است و از نظر عقیده بسیار منحرف و خطرناک. اینها دارند با نرم خویی و تواضع و خوش خلقی انحرافات و مزخرفات دشمنان اهل بیت را به خورد جوانان ما میدهند. ما بنشینیم و ببینیم معدود دبیران دینی و قرآنمام مثل برج زهر مار هستند و نه تنها اثری از تواضع و خوش خلقی ندارند، بلکه لبخند در هنگام درس را با شئونات معلمی سازگار نمیدانند. به نظر بنده این اشخاص خطرناکتر از اولی هستند. اینها سبب میشوند دانش آموزان از دین و دیانت گریزان شوند ولی اون یکی با القاء شبهات و طرح مسائلی، حداقل تعدادی از دانش آموزان را وادار به تحقیق کرده و نسبت به دینشان بصیرتر کرده. بنده مسئله اون یکی را به طور خاص و ویژهای پیگیری نمودم نه به خاطر به تعبیر شما پدر بودن و دلبند داشتن زیر دست او. بلکه دهها دلبند خود را از خطر سمپاشی فرقه منحرف نجات دادم.
وای چه جنجالی شد بحث … 😀 دوست دارم از این بحث های جنجالی … من فقط تعجب میکنم از شما آقای هردان من تو وبلاگ شمااسم چهار تا روحانی بزرگوار را آوردم شما نظر منو سانسور کردید به ناحق اونوقت اجازه میدهید یه پسر ۱۸ ساله هرتوهینی که میخواد بکنه به همه این مهدی جای ۱۸ تاکتاب روانشناسی چهار تا کتاب اخلاق میخوند تامودب بشه و به بزرگتراش این همه توهین نکنه …اون که از خودش این همه تعریف میکنه کتاب خوندن ملاک نیست ادب داشتن مهمه.. من با این که بزرگتر از آقا سینا هستم امابه علت این که لطف کردن ۲ساعت علم و تخصص شون روبه من آموزش دادند ..من بارها به خاطر شوخی هایی که باهاشون کردم ازشون معذرت خواستم و الان هم معذرت میخوام چون ما مسلمانیم و شیعه امیرالمونین علی علیه السلام که می فرمایند هرکس به من کلمه ای بیاموزد مرا بنده خود قرار داده …و این جمله به نظر میاد فصل الخطاب این بحث ها باشه و راجب این که معلم بچه ها رو منحرف میکنه باید بگم مقصرمعلم نیست مقصرشما روحانیون بزرگوارین همین معلم هنرستان که گفتید این عقاید رو درهنگام ورود به آموزش و پرورش نداشته چون گزینش ها مختلف وجود داره در بدو ورود(بحث لیاقت که گفتم) و یه معلم کشکی معلم نمیشه اما جامعه خرابی که داریم باعث تغییر عقیدش شده حتما و این هم وظیفه روحانیون بزرگواره که از جنبه تبلیغی خود را تقویت کنند و با تالیف کتاب ها و منبر های زیبا و صدا و سیما که با این جریان های انحرافی و وهابی مقابله کنند پس مقصر معلم نیست
نظرات همه را تأیید کردم از ۱۳ به بالا شما هم که مفصل پاسخ دادید
سیاسی هم نبوده مطلب، پست توضیحی هم براش نوشتم چه کار باید میکردم ؟
فقط نظرات شما و آقا سینا را تأیید کنم؟
این که عادلانه نیست
ببینید من هم معلمی داشتم که لجن پراکنی می کرد ولی روحانیونی داریم که از کثافت کثیف تر هستند ولی باز همون روحانی به من ربطی نداره که کثیفه
من به اون مقامش احترام میزارم.
در کل کاش علی در وسط نبود تا ببینیم شما چی می گفتید
پس بی خیال همه چیز.
هیچی به ما مربوط نمیشه.
شکی در تقدس مقام نیست اما اگه نا اهلی متصف به صفتی بشه برای حفظ اون جایگاه و مقام باید اون را محکوم کرد. من هم جایگاه را مورد هجوم قرار ندادم بلکه اشخاص را برای حفظ جایگاه مورد سرزنش قرار دادم.
سلام
نمی خواستم جواب بدم ولی نشد
نظرات رو نخوندم چون وقتشو ندارم
فقط یکی رو خوندم که اقا میلاد منم نوشته
عزیز ببین بزرگی به سن نیست
خیلی ها دیدم که بزرگن ولی وقتی حرف میزنند انگار …
همچنین کتاب اخلاق میگه بزرگتر باید احترام کوچکتر رو نگه داره تا کوچکتر هم احترامشو نگه داره
هر کنشی واکنشی داره
شما همه چی رو به جامعه ربط میدید
وقتی تو کشور یک اتفاق می افته زود میگید این چه کشوریه داریم
روحانیون فلان کردن و از هرچی دلتون بخواد به سازمانها میگید و در اصلاح ازادی طلب و حق طلبید
این میشه سر زیر برف
خوب معنایی جامعه رو میدونید چی ؟ جامعه یعنی من شما ما
اگه من و شما نخواد هیچ وقت مایی تشکیل نمیشه که جامعه رو اصلاح کنه وقتی دیدی من خواستم شما نخواستی حتما طبق امیال پیش میرم که هی به جامعه گیر میدم
تا امیال خودم برسم
این مثال رو واسه خودم زدم تا بدونی باید “من” واقعی شخص تغییر کنه تا جامعه تغییر کنه
میگید فرهنگ مون رو عقایدمون تاثیر میزاره این توش شکی نیست
ایا اگه واقعا این فرهنگ که اشتباهه شما هیچ سعی و تلاشی کردین تا اصلاحش کنید اگه شما خودتون نخواید پس نمی تونی فرهنگ رو تغییر بدی اول باید فرهنگ خودمون رو تغییر بدیم تا خود بخودی فرهنگ جامعه تغییر کنه
من از خودم تعریف نکردم اقا سینا به دیوار گفت که ۱۵-۱۳ سالشه تا در بشنوه و شاید کتاب خوندن ملاک نیست
ولی مگه کسانی که میدانند با کسانی که نمی دانند یکی اند؟ اقای هردان ایه عربیشو شما ذکر کنید
پس دیدی همون قرانی قبولش داری میگه هرکس بیشتر بدونه تجزیه و تحلیلش هم بیشتره و بهتر میتونه نتیجه بگیره حتی اگه بزرگ نباشه (نمی دونم بزرگی رو چی معنی میکنید)
حالا میگی من چطوری این تفسیر رو از اون ایه کردم
اگه میخوای برو تفاسیر قران رو بخون شاید فرجی شد و فهمیدید از کجا این تفسیر رو از ایه کردم
====================
من از نظر شما بچه ام باشه هر طور فکر میکنید
ولی بدونید من دوستانه بهتون میگم که بخدا عیبه تو یک بحث ، وقتی جوابی نداری بحث رو به یک موضوع دیگه منحرف کنی
مثلا داری یک دعایی رو میخونی از حفظ یهو بقیش از یادت میره
بجای اینکه قبول کنی این دعا رو کامل حفظ نیستی و باید بری دوباره کامل یاد بگیری
خودتو میزنی به کوچه علی چپ و یک دعای دیگه وبی ربط رو شروع میکنی به خوندن. حقیقت رو باید قبول کرد.
یک دوستی داشتم میگفت حقیقت مثل فلفل هندی تلخه 😀
خوب اما کارفرهنگی
من به بحث ها کار ندارم.
شرم بر تو باد علی هردان 🙂
اومدی زیر آب معلمت رو پیش پدرت زدی؟!
از شوخی بگذریم.
راستش یکی از آرزوهای من تو دوران راهنمایی این بود که یه دوربین داشتم و میتونستم یه مستند به شکل مخفی درمورد رفتار زشت معلما با بچه ها بسازم.
یادش به شر معلم دینی ما با کیف سامسونت و کت و شلوار و یغه آخوندی و تسبیح میومد.آروم حرف میزد و اول بحث سلامٌ علیکم و رحمه الله میگفت.جای مهر رو پیشونیش بود.خلاصه تمام لوازم مورد نیاز رو داشت تا بهش بگن اسلام متحرک.
بعد همین آقا خیلی ریلکس کیفش رو باز میکرد.شلنگ کثیفی که شاید شلنگ قدیمی توالتشون بود رو در میاورد و ضرباتی رو در راه تعلیم و تربیت به افراد میزد.
و شما ببینید چه ذهنیتی از آدمای مذهبی به ما میداد.یادش به شر و رنگش قهوه ای باد!!!
البته اونور قضیه هم بود که معلم متشرع خوش اخلاق هم داشتیم و باعث میشد خیلی از بچه ها به مذهب علاقه مند بشن.روحشون شاد قبرشون گشاد و صورتشان منور باد.
وجداناً اگه همه چت هایی که با هم کرده بودیم رو بصورت حضوری انجام میدادیم، تا حالا چقدر کتک ازت خورده بودم؟ 😆
بعدشم تو توی چت از من شناخت داری، شخصیت من توی واقعیت ۳۶۰ درجه با شخصیت اینترنتی فرق داره. از لحاظ رفتاری عرض میکنم. من همیشه بچه آروم و ساکت و کم حرفی هستم و معلم زبان میگه خوشم میاد این به جای اینکه حرف بزنه بیشتر فکر میکنه من از همه بچه های کلاس ساکت تر و خجالتی تر هستم و کمتر کتک خوردم ۸)
بعدشم بله اخوی من خیلی سوسول هستم شاید بیش از حد 😈 اما وقتی بابام اومد مدرسه دلم خیلی خنک شد آخه معلم صورتش سرخ شد و شروع کرد به پاچه خواری. درست زمانی که انتظار داشت با یه عمو سیبیلو (بابای من) مواجه بشه یهو با یه آخوند مواجه شد و حسابی ضایع شد و خجالت کشید. یخورده هم دلم واسش سوخت، بچه ها گفتن ایول هردان تو اولین کسی هستی که این معلم رو ضایع کردی.
در آخر هم باید اعتراف کنم که من قبلاً به علت کارهایی که یه سری آدم مذهبی و بسیجی میکردن از مذهب اکراه داشتم. رفتار های معلم (مخصوصاً معلم دینی) خیلی تأثیر داره. اینجا معلمای دینی از همه بداخلاق تر هستن. آخه تقریباً همشون عرب هستن و عربا هم وحشی هستن دیگه 😀
توی دبستان یه کتابی داشتیم به نام هدیه های آسمانی که من خیلی حالم ازش بهم میخوره. داستان های معصومین رو بصورت خیلی سوسول و مسخره نقل میکنه و میخواد به ما درس بده. همه ملت حالشون از این کتاب بهم میخورد. اگه آموزش پرورش معلم های دینی خوبی انتخاب کنه و کتاب دینیش رو از حالت عرفانی و سوسول بازی خارج کنه قطعاً جوان ها آگاهی بیشتری پیدا میکنن و انقدر منحرف نمیشن. من چند وقت پیش داشتم به یه دانشجو نماز خوندن یاد میدادم. توی مدرسه که یاد نمیدن. من وضوم همش اشتباه بود و مادرم بهم گفت داری اشتب وضو میگیری. توی مدرسه فقط میگن صورت رو بشورید دست رو بشورید سر و پا رو مسح کنید. توی مدرسه ما نماز جماعت برگزار میشه. خیلیا رو میبینم اشتباه وضو میگیرن و تسبیحات اربعه رو بلند میخونن و سرشون رو توی نماز برمیگردونن. اینا رو هیچکس یاد نمیده. قبلاً علم خود به خود سراغ بچه ها میومد و بچه ها از اینور و اونور علم یاد میگرفتن. الان بچه ها خود به خود از اینور و اونور فحش یاد میگیرن و برای اینکه علم پیدا کنن باید برن دنبالش که با این وضعیت کسی نمیره دنبالش و در نتیجه همینی میشه که الان شده 👿
این مشکلات هم مطمئنم تا زمان ظهور حل نمیشه و بعد از ظهور همه ملت میفهمن که چه غلطی کردن. من مسئول تربیت بچه ها رو پدر و مادر و مدرسه و بزرگان و مسجد میدونم. اگه اینا وظیفشون رو خوب انجام بدن همچین اتفاقی نمیفته.
در پایان عذر میخوام اگه حرفام بچه گونست. ناسلامتی از همتون کوچیک ترم 🙁
ببین علی آقا من لازم بود بعضی از نوشتههات را سانسور میکردم اما این کار را نکردم به کل دبیرهای دینی و کل عربها توهین کردی. این کار بدی هست. باید معذرت خواهی کنی اومدن من به مدرسه برای ضایع کردن معلم محترم نبوده. باهاش آشنا شدم، خیلی هم مرد شریف و بزرگواری است. یه لحظه عصبانی شده کنترلش را از دست داده همون روز هم تو نمازخانه اومده و سعی کرده از دلت دربیاره. بحث در اینجا سر این شخص و اون شخص نیست. بحث دیگه کلی شده. صحبتهای من تو جلسه انجمن هم خیلی کلی بوده و بعد کلی تعریف و تمجید از مقام معلم انتقاداتی معقول و مشروع و بر اساس وظیفه دینی و تبلیغی هم کردم کاشکی ضبط میشد و میذاشتم همه گوش بدن و ببینن که صحبتهای معمولی یک طلبه ساده بوده. برای هر کاستی و مشکلی روحانیت میشه مقصر درجه اول، وقتی حرفی زده بشه و نقدی بشه و به گوشه قبای کسی بربخوره روحانی میشه… .
کلا مدارس غیرانتفاعی با اینکه خوبی هایی نسبت به مدارس عادی دارن و دانش آموزاشون اکثرا مودب تر هستن ولی یکی از بدیهاشون اینه که کمی بچه سوسول و ترسو بار میاد.البته بازم ضررش کمتره.البته هنر یه خونواده اینه که بچشون رو بفرستن مدرسه عادی و تربیت بچشون رو هم حفظ کنن.که البته با این دغدغه والدین کار سختیه.
و اما بی پولی…
خوش به حال روحانیت… 🙂
آیا تمام کودکان مهاجرین و انصار حق تحصیل در مدارس اینچنینی را دارند؟ 😀
جهت اطلاع و تنویر افکار عمومی، به جر کلاس اول ابتدایی علی در هیچ مدرسه غیر انتفاعی درس نخوانده. 😀
اما چندین سال هست که توی مدارس شاهد که گرون تر هست درس میخونه 😆
بخش اعظم حرفای علی را میپذیرم جالب بود حرفای علی … ولی بدون علم اگه یاد نمیگیری از مدرسه مقصر معلم نیست …مقصر یه عده ای که دوست ندارند بچه ها با سواد بشن … خدا شاهده ….نمیگم دیگه میترسم میلاد زیراب بزنه دیدید که شعرش رو (نامه ای به محمود)حذف کرد این حذف کردن جریان داره پس منم ادامه نمیدم از میلاد میترسم …. 😆
از خدا بترس نه میلاد 😆
سلام
با اجازتون بنده هم بیاناتی گرانقدر داشته باشم! 🙂
هر کسی با توجه به مسئولیتها ، ظرفیتها و استعدادهایی که داره ، وظایفی به عهدشه .
یکی از شرایط لازم برای اینکه به مدینه ی فاضله برسیم و جامعه ی مدنی ایده آل داشته باشیم اینه که باید همه از وظایفشون آگاه باشند و بهش عمل کنن.
این مطلبِ کاملا واضحیه و نمیشه تقصیرها رو گردن یک قشر خاص انداخت.
در این موضوعی که مورد بحثه ، علی نباید وسط کلاس شوخی میکرد و معلم اگر هم میخواست تنبیه کنه ، باید تنبیه متناسب با جرم رو اتخاذ میکرد! که در اینجا یک تذکر کافی بوده.
در ضمن همونطور که حاج آقا غیرمستقیم اشاره ای کردن تنبیه بدنی ، از لحاظ شرعی مشکل داره و معلم حق نداره که دانش آموزان زیر دستشو تنبیه بدنی بکنه.
واقعا تنبیه بدنی اونهم از نوع شدیدش اثرات سوئی رو روی دانش آموزان میذاره. و وقتی معلم مربوطه معلم دینی و قرآن باشه ، فردی که تنبیه شده از دین و متدینین هم زده میشه…پس نتیجه میگیریم که متصدیان امور دینی در برخوردهاشون باید بیشتر از افراد عادی دقت کنند.
روایت من علمنی حرفا…. هم دلیل نمیشه که معلم کار خلاف بکنه!
احترام مقام تعلیم و تعلم واجب! اما معلم هم باید حواسش باشه که کار خلاف انجام نده .
و اگر به خاطر مقام معلمی و مقام پدر و مادر و مقام فلان و فلان ، هر معلم و پدرو مادر و خواهر و مدیر و… بخواد کار خلاف انجام بده و کسی هم بهش نقد نکنه و جلوشو نگیره بَل بشویی تو جامعه به پا میشه.
هرهرهرهرهر 😛
کوفت 👿
میخندی؟؟؟؟؟؟!شهید دادیم بخندی؟؟؟؟؟!
هدفمند شدیم که بخندی؟؟؟؟!
بازم تاکید میکنم تنبیه بدنی بده ولی برای علی بهترین راه همینه 🙂 پررو
با سلام و تبریک اعیاد شریف قربان و غدیر
امیدوارم همه بحثها در نهایت منجر به ارتقای سطح دانش و در جهت لزوم به ان مطرح شود و در این راستا از تعصبات قومی قبیله ای نژادی صنفی و… برحذر باشیم.
وقتی مطالب این بخش را به پیشنهاد مدیر سایت خواندم واقعا متاثر شدم و اصلا انتظار ان را نداشتم.
در ابتدا باید به همه نوجوانان که علی اقا هم در زمره انها بحساب میاد باید باید این حدیث شریف را متذکر بشم که امام معصوم ع فرمود برای ما زینت باشید نه اینکه موجب سرافکندگی گردید.
اری ما همانگونه که باید مسلمان و شیعه خوبی باشیم تا موجب افتخار برای ائمه بشیم در امور متداول زندگی هم باید جوری رفتار کنیم که باعث سرافرازی خانواده و علی الخصوص پدر و مادر شویم لذا باید تا انجا که مقدور است سعی در درستی کردار خود نماییم تا کوچکترین بهانه ای برای هتک حرمت خانواده و خود به دست دیگران ندهیم.(اینهمه را به این مناسبت ذکر کردم که علی اقا اعتراف به درصدی از اشتباه داشت)
واما با خواندن مطالب سایت بسیار متاسف شدم که با اینهمه پیشرفت بشر در زمینه علوم و راههای نوین تربیتی هنوز در گوشه و کناری حرف از کتک و شلاق و حرف رکیک و… بمیان میاید.
دوستان همه ما میدانیم که بعد از خانواده مهمترین و موثرترین واحد اجتماعی که هر انسان در شرایط معمول در ان قرار میگیرد مدرسه است .این نظام تعلیمی و تربیتی در واقع مکمل خانوده است و معلمین محترم حتما به این مهم واقفند که دانش اموزان در واقع امانتی از طرف خانواده در دست ایشان هستند.خانواده ها با اعتمادی که به نظام اموزش و پرورش دارند دلبندانشان را به انجا میسپارند و انتظار دارند معلمان با سعه صدر در جهت تعلیم و تربیت گام بردارند.
از طرفی این کودکان و نوجوانان در اینده میبایست مشاغل و پستهای کنونی ما را عهده دار شوند ایا معلمی که با روش تنبیه بدنی و هتک حرمت و ارعاب فضای ذهنی ذهنی شاگردش را میسازد راضی میشود که در فردا فرزندو نوه خودش زیر دست معلمی برود که او امروز تربیت کرده است؟
انشاالله که خداوند به همه ما سعه صدر و عمل به وظیفه را به نحو احسن عطا فرماید
کسی نگفت تبیه بدنی خوبه اصلا اما ما از جایگاه زیر سوال رفته معلم توسط مسولین و اولیا را مورد انتقاد قرار دادیم البته بگم شان معلم با این اولیا ها یا حقوق کم پایین نمیاد چون معلم رسالت انبیایی خود را انجام میدهد و عاشق است .. سینا جان هم با من موافق بود که اگر معلم که اون همه راجبش مشکلاتش گفتیم اگر در کلاس عصابانی شد و حرفی زد یا حتی کتک زد هیچ کس حق ندارد حرفی بزند …تاکید میکنم هیچ کس حق ندارد حرفی بزند چه از لحاظ شرعی که امیرالمونین علی علیه السلام فرمودند هرکس به من کلمه بیاموزد مرا بنده خویش قرار داده چه از لحاظ قانونی که با استناد به بند ۱ ماده ۵۹ قانون مجازات اسلامی و وحدت ملاک از این ماده استنباط میشود موافق با عرف و سنت های جامعه ایرانی تنبیهی که معلم در حدود متعارف نسبت به شاگردان و دانش اموزان خود به عمل میارد فاقد جنبه مجرمانه بوده و مستوجب مجازات نمیشود ….بله تو محاکم ما هم پذیرفته شده معلم دانش آموز رو له هم کنه هیچ کس حق حرف زدن نداردو عرف هم خود معلم تعیین میکنه که چه جوری دانش آموز بی ادب رو ادب کنه … به هیچ کس هم مربوط نیست تمومش کنید دیگه 😳
آخه جالبه با این جو مسخره بنده خدا معلم نمی تونی خیلی از جاها به دانش آموز بگه بالا چشت ابرو
فرداش بابا میاد شاکی که به پسرم توهین کردی !
بحث اینجاست که معلم همه رو باید درک کنه همه رو باید بپذیره ناز همه رو بکشه ولی کسی بهش حق نده و احترام نزاره.
بی خیال
یا علی. پست جدید وبلاگم رو بخونید تا ۲-۳ ساعت دیگه منتشر میشه
سلام و درود خداوند خدمت تمام دوستان کارفرهنگی عزیز.
بنده هم می خواهم کارفرهنگی صحبت فرمایم تا ببینم چگونه است؟ آیا حال میدهد؟
دوستان عزیز بنده یک غلطی مرتکب شدم و زیراب معلم را پیش ابوی بزرگوار زدم و متأسفانه بحث کارفرهنگی بزرگی پیش آمد. دوست دارم بحث ادامه داشته باشد اما ظاهراً بحث تمام شد و دیگر خبری نیست. دوستان عزیزی مثل سینا هم خوشبختانه ضایع گشتند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
موفق باشید
من به همه معلمان عزیز میگم بزنند و بکشن این بچه های بی ادب رو خودم ازشون دفاع میکنم در دادگاه و در قیامت و چوب معلم گل است هرکس نخورد خل است این ضرب المثل چه زیباس … معلم نزنه شما پر رو ها 😀 درس نمیخونید این برا من ثابت شده
این ضرب المثل انصافا باید با آب طلا نوشت
اره راست میگی با با اب طلا نوشت
ولی مسئله اینجا بعضی وقتها کار از چوب هم میگذره
به مشت و لگد و سیلی میکشه 😀
علی آقا خوب هستی شما؟؟؟؟؟؟؟
چه خبر از اون آرشیو چتت با میلاد؟