آبان ماه سال گذشته بود که یه سمند مدل ۸۸ خریدم، دیگه وقتش شده بود که صاحب یه ماشین در حد خودم بشم، یه بنده خدایی که واسطه بود، البته از نوع واسطه بدون سود، تأییدش کرد، من هم با ضمانت خودش خریدمش، وقتی معامله تموم شد، شروع کرد به ایراد گرفتن و از جمله پیش بینی کرد که تا یک ماه دیگر واشر سرسیلندر باید عوض بشه، یک ماه و دو ماه و چند ماه هم گذشت اما خبری نشد، همیشه هم سر به سرش میذاشتم که شما با این پیش بینی هاتون.!! چند روزی قبل ماه مبارک، رادیاتور سوراخ شد و عوضش کردم، بعدش یه شیلنگ مربوط به رادیاتور و چند روز قبل یکی دیگه سوراخ شدن و سبب تخلیه آب رادیاتور شدن، این بنده خدا هم اومد و نظر داد که فشار آب باعث شده اینها به نوبت خراب بشن، فشار هم ناشی از سوختن واشر سرسیلندر هست، خلاصه قانعم کرد تا دیر نشده و دوباره رادیاتور سوراخ نشده، اقدام کنید و تعویض نمایید. میکانیک هم خودش قرار شد باشه و کارگاه هم تو حیاط منزل ما، با توجه به روزه بودن و گرمای شدید هوا، ساعات کار هم شب از حدود ۱۲ الی نزدیکیهای سحر قرار داده شد، همون شب خوابش برد و نیومد، شب بعدش اومد، یک شب، به باز کردن سرسیلندر گذشت، شب بعدش، هنوز سر سیلندر توسط تراشکار آماده نبود، شب سوم، لوازم سرسیلندر بسته شد و تنظیمات انجام گرفت، شب بعدش اوستامون خوابش برد و طبیعتاً کار به شب دیگری موکول شد، شب بعد، شب عید فطر بود و بنده خدا میخواست بره روستا، به اقوامش سر بزنه، ماشین هم برای عید فطر آماده نباشه کلی برنامه هامون مختل میشد، بنده خدا تو دو نوبت، قبل از ظهر و بعد از ظهر تو گرمای اهواز، اومد و بالاخره ماشین را روشن کرد، برای اینکه کارش را توجیه کنه و خرابی احتمالی بعدی سابقه اش را خراب نکنه، چند تا احتمال و نفوس بد هم زد، که بله اگر درست نشد و دوباره گرم کرد و فشار آب بالا بود، این دفعه حتماً سیلندر ترک برداشته و از این حرفا، قابل توجه اینکه واشر سر سیلندر هم با وجود باز شدنش، آثار خرابی جدی روش نبود گرچه روی یکی از پیستون ها، آثار آب و عدم کار مناسب مشاهده شد.
نمایی از کارگاه شلوغ
آفرین حاجی-مهندس مکانیک هم شدین-ببینیم بعدا تو چه موردی تخصص میگیرید-البته مکانیکی در حد کامپیوتر و الگترونیک نرسیده-ادامه بدین موفق میشین
سلام
حاج آقا کولرشو استفاده می کنید؟
به علت سرمای زیاد اهواز، متاسفانه امکان استفاده از کولر نیست. 😀